31 август 2010

Пенсионираната балерина

Автор на картината: най-добрият приятел - Валери Костов

Вратата ѝ олющена
отдавна е разказала
на всички просяци
за странния Албрехт на Готие.

Едно плакатче от “Жизел”
виси като парцал
във вътрешния двор
на вечността.

Една антична ваза
с изсъхнали цветя
живее времето
в лилави измерения.

В кутия от “Житан”
събира любовта
от мъртвите любовни
посетители.

Дошло е времето,
в което да танцува
на сцената пред Бог,
за да го смае.

И ще го чака зад кулисите
да влезе
с букет от живи незабравки.

26 коментара:

  1. Е, не бива чак така тъжно,де !

    ОтговорИзтриване
  2. Поздравления! Много е силно, удря ме в душата.

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам символите в поезията ти ...незабравки,разбира се-спомен за истинска любов и минало съжителство..отнесено към Бог,силно настръхващо!!!Позравления!!!Няма как да отмина усещането идващо от картината -дълбоко...гмуркане в индигово...
    milone

    ОтговорИзтриване
  4. Zvetanka Shahanskaоздравления! И на теб и на приятеля ти за картината :)
    Синьо!(Сиво)
    Жизел и Житан

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря на всички за отзивите!

    Кръстьо, предполагам, станала е някаква грешка с Zvetanka Shahanska :)

    ОтговорИзтриване
  6. писимистчно,но винаги някой красив ден идва и края...

    ОтговорИзтриване
  7. Пламене, прощавай! Днес не съм в час:(
    Преди да коментирам при теб, отговарях на нейния коментар в моя блог и по навик съм щракнал вмъкни!
    (смях)

    ОтговорИзтриване
  8. Няма никакъв проблем! Аз се досетих, че така е станало. :)

    ОтговорИзтриване
  9. да
    доста хора ще си отидат от пловдивската опера

    ОтговорИзтриване
  10. Val, какво точно искаш да кажеш с "пловдивската опера"?
    Извинявай, но не те разбрах...

    ОтговорИзтриване
  11. "И ще Го чака зад кулисите
    да влезне
    с букет от живи незабравки"

    напомни ми на нещо мое:

    ...бавно добивам спокойствието на стъклена ваза, до която стоят непоставени фрезии...


    п.с.
    и за едно друго мое ме подсети:
    "Монологът на една залязваща звездна актриса"


    :)


    п.с.п.с.

    грациозно танцуваш с образите и думите... красота! :)

    все си мисля, че не спираш да целуваш звяра в себе си :)))))

    ОтговорИзтриване
  12. Светле, много ми хареса твоята залязваща звездна актриса, която, срам, не срам, признавам си, не бях чел тогава, когато му е било времето (когато се е появила).

    За да "напълнее" още пълната ни телепатична лудница, ето какво е казал актьорът на твоята актриса. Искам да кажа, нейният актьор:

    Актьорът на актрисата

    АКТЬОРЪТ НА АКТРИСАТА

    За мен никога не са ставали на крака.
    И си трая.
    Дори в рокля да съм от цикламен брокат,
    все е тая.

    И това, че те целуват евфемистично,
    не топли.
    Ах, оттичам се, както вода се оттича
    в локви.

    А вечер, когато гарвани пеят в мен,
    не умирам.
    В океани очите ти синьо-зелени
    събирам.

    И не че помагаш ми сам да се давя.
    Напротив!
    Аз съм моята публика, с мен поостанала
    кротко.

    И те чакам в гримьорната, както се чака
    светица.
    И се спуска върху ми с мълчание
    черна вдовица.

    В огледалото образът ми откраднат
    е мътен.
    Стиснал жълт букет бели рози, събрани
    по пътя.

    (линка го сложих заради поучителната картинка там). :)

    Ласкаеш ме с грациозната девица (звяра), не че не ми е приятно, де. :)))))

    ОтговорИзтриване
  13. sic tranzit gloria mundi.... или както там точно се пише на латински... това е положението, майна...
    НО!!!! когато има някой като теб да го опише така - вече не е толкова тъжно-страшно-сомотно-безнадеждно... с този твой фамозен финал сценичният човек може с облекчение да приеме неизбежното като поредна роля и да я изиграе с леко сърце поне пред себе си.... ами ще си го запазя и като се усетя сред кутийки, стари снимки и афиши - ще си го прочета :))
    Благодаря

    ОтговорИзтриване
  14. Илия, разтопи ми плесенясалото сърце с този коментар...

    Картината на моя приятел е толкова въздействаща за мен, че се престраших да напиша няколко думички...

    Знаеш, че те чета и се радвам, че съществуват хора като теб. Ти си ми една от необяснимите и красиви загадки сред хората, които са свързани по един или друг начин с изкуството. Сред онези, които го творят, изразявайки себе си.

    Приятелски поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. eха-а-а.... разтопените станахме двама, Пламене :))) то малко така нескромно си се радваме един на друг, ма кво пък толкоз от това, нали :)))))

    ОтговорИзтриване
  16. Стихотворението е страхотно! Картината още повече! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Илия! Пламене! Стига сте се размеквали, бре!Я малко втвърдете, моля!
    :)))))))

    /как нямам време напоследък... та да ви посветя нещо втвърдяващо... ама няма да забравя :)/

    ОтговорИзтриване
  18. Светле, нищо че нямаш време точно сега, не ни забравяй!

    Не знам за Илийката, но аз лично имам нужда от доста сериозен втвърдител. От рода на гипса. :)))))))))))))

    ОтговорИзтриване
  19. мммммм днес ме избива на простотия - ах, ах, не е прилично, знам, след онези стихове най горе, офтопик положене, ох, офроуд направо(Пламене, ако накърнявам пространството на блога, трий ме със смела ръка) та:
    боже, аз това лято веднъж се втвърдих! Ей така

    на едно голо бърдо
    (Къде? – На кара дере!)
    нещо право и твърдо
    от мен безвъзвратно излезе

    с ръце впити в корени
    (Моля!? Простотии на воля!)
    в очи ококорени
    слънцето бавно залезе

    и лист Карел Чапек
    (Я стига! Вземи друга книга!)
    и седмичен запек
    след пицата уж болонезе

    не знам какво така фатално ме влече понякога на пошлятини, съжалявам, не знаааам
    да-а-а-а... а иначе, сериозно, Светулке, нали си знаеш:) ти си моят втвърдител :))))

    ОтговорИзтриване
  20. :)))
    Илийка, много са ти готини "пошлятините"! И ти си много готин пич, ама спирам дотук, да не вземе Светлето пак да ме обяви за мек. :)))))))))))))))))))))

    ОтговорИзтриване
  21. Я да взема и аз да се изкажа.:) Като те чета разбирам защо искам да съм мъж - имаш изчистен изказ, без излишни натрапливи струпвания на думи.

    ОтговорИзтриване
  22. Аз пък при теб не намирам излишни струпвания на думи, Деси.
    :)

    ОтговорИзтриване