28 януари 2010

Лобни пространства

Автор на изображението: Ó. Ingólfsson


В пространствата, които ме владеят,
в пространствата, в които съм поробен,
аз тръгвам по следите на идея –
с лопата – сляп – гърнето да изровя.

Намирам бучиниш сред тъмна угар
над кости от Орфей и Евридика.
Намирам и усмивката ти смугла –
изгърбена, застинала, двулика.

А мътен дъжд през покрива прокапва.
През оня покрив, стигнал до небето.
Загубен вълк с протрити мокри лапки
след мене кротко и бездомно крета.

И с него търсим в лобните пространства
живот в гърне, от дядо ми заровен.
За да го скрием в слънчевите наноси
на други времена. За други хора.



24 коментара:

  1. Прекрасно е!
    За пръв път в живота ми се иска да гушна загубен вълк, ... всъщност какъвто и да е :).

    ОтговорИзтриване
  2. Това е най-топлият отзив, който съм получавал...
    Благодаря ти, Gloxy-Floxy! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Силно!
    Да, трудно е по средата,а покривът май наистина взе да стига до небето... :(

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно!

    "За да го скрием в слънчевите наноси
    на други времена"

    ОтговорИзтриване
  5. Скри се човекът в себе си.
    За по-добри времена.

    Сърдечен поздрав...,и знаеш моята дума ...Респект!!! Към дълбоката чувствителност и многопластовата мисъл !!!
    milone

    ОтговорИзтриване
  6. С признателност благодаря на Емо, Руми и Милена!
    Радвам се, че ви има, приятели!

    ОтговорИзтриване
  7. Философски дълбочини. И много поезия...
    Поздрави!
    Ирена Ставрева

    ОтговорИзтриване
  8. Ех, двулика, двулика, ама и твоята е такава, Янусе, че и крива, натъжаваща ме :)))))))))) Много ми липсваш :)))))))

    ОтговорИзтриване
  9. Поздравления-превозходно:)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря и поздравления, страхотен стих!

    ОтговорИзтриване
  11. Специални благодарности за прочита на Violka, Ирена, Denissa, Роси, Bla и Васи! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря, Val! :)
    Радвам се, че ме четеш.

    ОтговорИзтриване
  13. Не знам за вас, но аз вече съм с лопата в ръка.
    Хареса ми.
    Особено накрая.

    ОтговорИзтриване
  14. връщам се тук за трети път.просто е хубаво...

    ОтговорИзтриване
  15. Nightwish El, представих си те с лопата в ръка. :)
    Изкефи ме. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване