23 септември 2011

Пир по празник



Ако и този път ме омърлуши
пияната пределна светлина,
ще оцелея с гумени ботуши
сред блатото от обич и злина.

Дали си тук, не знам, но пак те има –
тръстика в храм, светулка през октомври…
Напролет кукуряк и кълн назиме.
Листо от мак и на камбана корен.

А любовта ни беше прозаична –
като фиестата на Ърнест стара.
И колкото и дълго да отричаш –
за нас бе влакът на онази гара.

И плъховете на Камю не чумят –
заразата бе в нашите души.
Поискахме, получихме си думите…
Но имахме усти, а не уши.

Затуй на този пир съм те поканил –
да помълчим с най-силния си звук.
На празник се разливат каните.
И нищо друго няма тук.


31 коментара:

  1. ...как хастръхват те звучните мълчания...:)))))))
    Поздрави :)))
    milone

    ОтговорИзтриване
  2. Ха! Жестоко! Препрати ме в четирите полюса - Камю, Хемингуей, Пушкин и Маркес. Ако съм пропуснал някой пети, в мойта каничка ще да е причината :))) Ми, стихотворението ти е оглушително пиршество за очите. Поздравления, приятелю! Не е лошо човек от време на време да се прибира вкъщи, за да си нахрани полтъргайстите.
    Две забележки:
    1. Не става за "Бургас и морето"!
    2. Много ти е чиста каничката от картинката!!!

    Фил4о, полтъргайст :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Фил4о, Деси намери дори и Зола тук. С натурализма, който е в "Терез Ракен". :)
    Обаче Меги много ме тормози с финала. Явно никак не го харесва, ама не казва защо...
    Бил съм омузил нейната муза, ама какво от това? :)
    Кажи на Меги да си изприкаже съображенията, а пък аз, вече и от нейно име, те каня пак в ХуЛите.
    Гарантирам ти, че за разлика от мен, (три пъти засега) :))), теб няма да те банват. :)))

    ... За Бургас и морето и за Евровизия не става. :))) И за песен не става, и за нищо не става.
    А каничката е празна по идеологически причини, макар че Меги откри някаква си там светлина. :)))

    P.S.
    Никога не съм знаел с какво се хранят полтърайстите, и съм ги държал само на водка, да ме прощават. :)))))
    В някой друг живот, предполагам, ще ми го върнат. :))))))))))

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  6. Извинявай... че ти досаждам с разни глупави коментари, които станаха причина за онази цинична пародия с посвещение, в Хулите.
    Съжалявам...

    ОтговорИзтриване
  7. на Монтен

    опитвам да напълня тази кана,
    и да прелее изворна вода,
    ромонеща и жива, дотогава,
    додето на силиций я стопя

    да помълчим,макар и непознати,
    в мълчанието има чар познат,
    дадето ни говори тишината
    е празник в шумния ни свят

    URL

    ОтговорИзтриване
  8. Много се впечатлих, на кой може да му дойде на акъла да те банва в ХуЛите?! Сигурно на някой хулигофрен... :)))

    Спрежения

    Аз банвам те, и ти сега ме банваш.
    Взаимството лекува късогледство...
    И хаквам те, и хакваш ме във канваси,
    където сгазваме приятелски 3-D-то си.

    И двуизмерни - пак ти спамя, ти ми спамиш,
    макар че общо е кьошето ни в паланката.
    И се събуждаш, и се събуждаме успали се,
    докато Те са ни делийтвали. А рано е...

    Хахафил4о

    ОтговорИзтриване
  9. За банването сам съм си виновен. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Настръхващо въздействащо...
    Харесва ми. Винаги е удоволствие да чета.
    Поздрав! :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=16FdJrrAWSo

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Wild cat!
    За хубавата песен - също! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Много оригинални стихове, браво!

    ОтговорИзтриване
  13. Спят усталые игрушки...

    http://www.youtube.com/watch?v=w-7BT2CFYNU

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей, адаш!
    Джазът те дебне отвсякъде! Излизай от дупката и стреляй, дори и напосоки!

    филибай баю

    ОтговорИзтриване
  15. И ти, и ти :)) скоро не съм чела ново стихотворение :р

    ОтговорИзтриване
  16. Вижте какво прочетох сега във Фейса:

    "Мечтата на съвременния патриот е не да умре за Родината, а да утрепе някого..."
    вестник Стършел

    :)))

    ОтговорИзтриване
  17. ...Особено ако този "някого" го е събудил от сладката му следобедна дрямка... :)))
    Брррзаю брррбаю

    ОтговорИзтриване
  18. Абе, той и Зайо от патриотични подбуди искаше да утрепе лъва, ама с празна пушка. :) И в крайна сметка хапна... ммм... дръвцето. :)))


    Г-н Брррзаю брррбаю, теб пък кой те събуди?
    Кажи ми, за да вземем да го трепнем заедно. :)))

    ОтговорИзтриване
  19. хахаха не съм аз
    знам, че си приготвил сопата, ама няма :)))

    Г-н Брррзаю брррбаю да сяда да пише стихотворение че много се мота напоследък.

    ОтговорИзтриване
  20. Любовта

    Ето я! Тя идва в полумрака
    под плътната завеса на клепачите.
    Лицето и е затъмнено в косопада,
    а голите и рамене са като факел.

    Пристъпва и се приближава тя
    към закъснялото ми есенно безсрамие.
    И като шапка ме подхвърля. С лекота
    на вятър, грабващ празните гнезда,
    които искат да догонят ятото.

    Дочувам как горещите и устни
    подпалват листопада със безумие.
    И ставам сам на суха цепеница,
    жадуваща пожар от тленни думи.

    А струйките на литналия дим
    взаимно се преплитат тъй естествено
    от сцената на миловидна пантомима,
    докато стигнат до небето девствени...

    Брррр

    ОтговорИзтриване
  21. Ами, нали,... щото е поръчково, де. (вж. по-горе) Пък те, поръчковите стихотворения, кво да ги правиш, освен да са готини :))) Че смее ли човек...
    БрррДон Филиб4о
    (БрррДон звучи като пардон:))))

    ОтговорИзтриване
  22. Ооо, много е хубаво :)
    Отнасям си го в сандъчето със съкровища оттатък :р

    ОтговорИзтриване
  23. Ласка, ако говориш за стихотворението на Брррр, подкрепям те.

    ОтговорИзтриване
  24. Обичам да влизам в храма ти от чисто слово, Поете, обичам. Нека поостана тихо, после ще си тръгна по-висока:)

    ОтговорИзтриване