29 август 2010

Не стареят мечтите


Не стареят мечтите.
И не стават по-мъдри.
Нямат бръчки и бели коси.
Като сън по вълните
ни отнасят задълго –
там, където морето не спи.

И играем с делфини
и със слънчеви нимфи
в оня свят, в който пак сме деца.
Лудостта ще премине,
но остават инстинкти –
като захар в солени сърца.

Не стареят мечтите.
Само ние младеем
в тихи къщи сред шумен пазар.
И живеем с орлите –
и богати, и бедни.
И за още – подхвърляме зар.

В кратка обич ни люшкат
изтънели пространства,
от които при изгрев боли.
Пойни птици ни слушат
и поемат към странство.
През април ще се върнат, нали?

Не стареят мечтите.
Със смъртта си играят
в този смешен и тъжен живот.
Побеляват косите
и сърцата изгарят.
Млада ябълка ражда ни плод.

32 коментара:

  1. Всяка дума, различна от "браво" е излишна :D :D

    ОтговорИзтриване
  2. ... настръхнаха ми сълзите...

    когато протекат думите ще се върна :)

    ОтговорИзтриване
  3. Светле, иска ми се, както каза Кръстю, да съм обикновен прост човек. Ти ми помагаш.

    ОтговорИзтриване
  4. Светле, исках да кажа - просто човек...

    ОтговорИзтриване
  5. Трбваше да го прочeта с утрешното кафе, за да ми направи хубав деня. Нищо, сега ще ми осветли мислите от вечерта :)та чак до другата неделя.

    ОтговорИзтриване
  6. Ще кажа само, че е глътка свеж въздух в морето от посредственост :)

    п.п.стар почитател с ново име :)

    ОтговорИзтриване
  7. Нина, това не става ли за вечерно мартини? :)

    ОтговорИзтриване
  8. knucker, веднага си признавай кой си! :)
    Да не пускам кучетата... :)))

    ОтговорИзтриване
  9. Много е хубаво! Застреля ме направо в настроението...:)

    ОтговорИзтриване
  10. Браво, Пламене!
    Това го приемам някак лично и ми идва близко и познато :)

    ОтговорИзтриване
  11. Кате, сега ще се чудя как да те съживя. :)

    ОтговорИзтриване
  12. Много се радвам, че ти е харесало, Кръстю! :)

    ОтговорИзтриване
  13. :))))))))))))))))))))))))))))))))
    Не остарявай!!!!!
    milone

    ОтговорИзтриване
  14. Мечтите не стареят и ние не стареем, докато тях ги има. :)

    Пламене, имам дребна молба - появявай се по-често, има нужда. :)

    ОтговорИзтриване
  15. Не стареят = не узряват.

    И много добре ги описват "изтънели пространста".
    Подрав, Папи!

    ОтговорИзтриване
  16. Аплодисменти!
    Чудесен стих!

    ОтговорИзтриване
  17. Прекрасен стих !!!! Истински и земен !

    ОтговорИзтриване
  18. Браво Пламене - приятно душевно усещане!!!
    Сотир Попов

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря на izibell, Emilie и Сотир Попов! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Чудесно !!!
    невероятно, нямам думи да опиша колко ми хареса

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте Пламене, много ми хареса. Ако може кажи ми как тълкуваш последния стих.Не разбрах - млада ябълка ражда ни плод, какво имаш предвид, какво виждаш. Мисля, че повече хора трябва да започнат да мечтая, защото мечтите се сбъдват.

    Не стареят мечтите.
    Със смъртта си играят
    в този смешен и тъжен живот.
    Побеляват косите
    и сърцата изгарят.
    Млада ябълка ражда ни плод.

    ОтговорИзтриване
  22. Таня, Творецът на природата е направил така, че след определена биологична възраст, раждането на плод е невъзможно.
    "Млада ябълка ражда ни плод" има толкова тълкувания, колкото са читателите на стихотворението. :)
    Едно от тези тълкувания би могло да се приеме като метафора на продължаването на живота и след непроменимата биологична граница. :)

    Благодаря ти за коментара!

    ОтговорИзтриване
  23. А, Таня, за мечтите няма биологични граници. :)

    ОтговорИзтриване
  24. v tozi truden i tqjen zivot ne trqbva da spirame da me4taem a ponqkoga me4tite se sbqdvat

    ОтговорИзтриване
  25. :)))А, защо не ?!!!:)))))))))))))))))
    milone

    ОтговорИзтриване
  26. Абе и на мен ми се иска, да съм проста патка, ама то се оказа, че не само не съм просто патка, а че съм психо - патка... а пък за прост човек... и да мечтая не смея :))))) а ми се иска... лелиииййй колко много ми се иска.
    Ще се изруся, дано ме върже!

    :)

    ОтговорИзтриване
  27. Светлооо, Светло.
    Щях да кажа една глупост от първи род, от рода, че и аз мога да де изруся, ама няма да я кажа. :)

    Кръстю говореше за простота, а не за простотия. :))))

    Пък аз, ако не мога да съм психопатка, поне психопат ми позволи да бъда, да му се не види! :)))))))))))))))))))

    ОтговорИзтриване