17 февруари 2010

Жените са също като мишките

Продължава изкушението ми да представям съвременни автори, които ме впечатляват. Днес е ред на самобитния (според мен) Павел Горинов



Когато решат да скъсат с някой мъж,

жените никога не му го казват в очите.

Те изобщо не му дават обяснения,

а просто се измъкват и изпаряват.

Мъжете се чудят какво всъщност е станало,

звънят им, но телефонът дава заето,

изпращат смс-и, без да получат отговор,

имейлите им потъват вдън земята.

Жените не благоволяват да информират

защо по-точно слагат край на връзката.

Те просто се скриват, като мишките,

захапват си сиренцето си и траят.

Минават дните, месеците, годините,

жените на слънце не се показват.

Живеят в мрака, те са свикнали,

и за бившите отдавна са забравили.

Едни големи мишки са те, без съмнение,

явно това е заложено в ДНК-то им.



19 коментара:

  1. Хм, това важи за мъжете точно толкова, колкото и за жените :)

    ОтговорИзтриване
  2. И за мъжете важи,ама не можем да се скрием на цяло, все нещо стърчи от някъде и ни издава :)))
    /Днес какво ми става на дърти години...:)/

    ОтговорИзтриване
  3. Освен, че важи за мъжете също толкова равносилно.

    Смятам, че не всички жени процедират така. Причината за липса на обяснение е, че повечето не искат да го чуват, а жените трудно търпят въпроси, когато са решили нещо.

    Аз лично го казвам. Спазвам си максимата, че истината е гадна и неприятна, но спестява доста време и на мъжа, и на жената. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Има и жени, и мъже които действат по тоя начин, както и такива, които открито казват кога и защо си тръгват.

    Въобще не зависи от пола.

    Просто някои хора имат миши души.

    ОтговорИзтриване
  5. Гледайте по-весело :)
    Предлагам жените, които четат текста (макар че не съм питал автора) да заменят думичката "жените" с думичката "мъжете". :)
    За да има мир :))

    Иначе, и аз споделям мнението на Божо.
    И все пак това е литературна творба. Малко провокативна. :)

    ОтговорИзтриване
  6. Не съм съгласна с неговата гледна точка, но съм съгласна че жените приличат на мишки. Жените са по-тихи то мъжете, по-скромни, също като мишка не можеш да усетиш присъствието им, освен ако те не го пожелаят. Жените са домушарчета по природа и обичат да се грижат за семейството си. Именно за това всички митологии и всички религии свързват жената с домашното огнище.
    Мога да си продължа така доста дълго време, но това ще ме отклони много от главното, което сиках да кажа. А то ми хрумна в момент, в който прочетах заглавието, много преди да прочета останалия текст. Моят приятел ме нарича "Мишка", защото казва, че съм му приличала на мишка, по това че съм миничка и сладичка и мъкна всякакви неща и си ги скътавам на всевъзможни места.
    Всяко едно сравнение може да има положителна и торицателна страна, защо трябва да гледаме отрицателната, а не положителната?

    ОтговорИзтриване
  7. И какво? Има мъже и жени, които се държат така има и такива, които не се.
    Какво разбираме? - Че това поведение не зависи от пола.
    Какво друго разбираме? - Генерализациите не вършат работа...
    Каква изненада.

    ОтговорИзтриване
  8. @ eneya
    А дали работата не е точно там - в провокативното демитологизиране на генерализациите? :)
    Иначе, от пола зависят много неща. Ако не беше така, щяхме да сме безполови. :)
    Текстът, според мен, генерира някакво замисляне, най-лесното е да се отхвърли по плоскостта на междуполовото противопоставяне. Да, предлазполагащ е към негативни коментари, аз поне не виждам нищо лошо в това. Играта е точно там - да си кажеш "ами мъжете?". A homo ludens съвсем не е луд. :)

    @ milena jordanova
    Разбира се, мишката по никакъв начин не е "отрицателно" животинче. :)
    А позитивното мислене върши чудеса. :)

    ОтговорИзтриване
  9. Мишката е първото животно от китайския лунен календар, спътник на бога на щастието и символ на успеха.

    Легендата гласи, че когато се създавала небесната хармония, Върховният бог наредил на дванайсетте зодиакални животни да преплуват пълноводна река. В реда, по който пристигали, той им давал място в зодиакалния цикъл. Най-бързо плувал силният Бивол. Мишката усетила, че няма да може да изпревари останалите и проявила присъщата си хитрост - качила се на гърба на Бивола, а когато наближили брега, скочила през главата му и първа стъпила на сушата. Затова тя е първото от дванайсетте зодиакални животни, а Биволът е патрон едва на следващата година от лунния календар. Китайците вярват, че къща без мишки е бедна и нещастна.:)))
    :))) нека погледнем и така...а, и да си припомним образите на мишките в изкуството:)))...но провокацията си е провокация...хареса ми :)))
    milone

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря за коментара, milone. Ето още една гледна точка. :)
    А че си е провокация, провокация си е. :) Макар че не аз съм авторът, съпричастен съм в това "пъклено" дело. :)

    ОтговорИзтриване
  11. А защо не се замислим, защо се получава така? Какво е станало, че някой да стигне до там да се покрие? И дали преди да се покрие не е говорено и не са изказани причините, но просто никой не е чул или искал да чуе?

    ОтговорИзтриване
  12. Жените, мъжете - все тая :) За съжаление мишата реакция е присъща и на двата пола.

    ОтговорИзтриване
  13. Ми те и мишките са двуполови, Мариана :)

    ОтговорИзтриване
  14. Еее, не, не може да е така. Не бива :))
    Аз всичко си пея, пък и на мен също, макар наполовина само. Но тези неща се усещат... и без много приказки.
    Сега се връщам да го прочета през очите на мъж, да видим пак ли няма да ми хареса. :))

    ОтговорИзтриване
  15. Тук аз не нося никаква отговорност. Авторът е друг. :)

    ОтговорИзтриване