06 септември 2009

Великденски заек


Сред лисици, пред дупката клекнали,
покрай вълци, ловци и заици,
своя тежък живот раболепен
изтърпявал стар заек – патриций.

Сред плебеите-зайци бил първи.
И последен – в страха си от нищото.
Всяка втора империя кървава
бе душата му нежна разнищвала.

Тук е време да кажа, че заекът
бил безсмъртен лиричен поетец.
Можел жално и милно да лае –
както малко добри стихоплетци.

Можел даже до Бога да стигне –
да го моли за още отлагане.
Казвал – аз съм направен от глина,
имам прорез, монети ми трябват.

Бог му вярвал, дори го разбирал.
Бог му пращал монети и музи.
Но поетът с бездънната лира
на Великден получил контузия.

Едно малко безсрамно детенце
го разбило на празника светъл.
И от касичка с болни претенции
го превърнало в бял сладолед.

Тук не свършва ранимата притча.
Тя по-скоро започва оттука…
А по пръстите детски се стичат
и поетите,
и поуките.


11 коментара:

  1. :)))езичници...
    "А по пръстите детски се стичат
    и поетите,
    и поуките.":)))
    milone

    ОтговорИзтриване
  2. Стана ми мъчно за зайченцето:)
    Много добре разказано и поучително! Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  3. Поздрави и от мен, Петя!
    Споко, има и други зайченца :)

    ОтговорИзтриване
  4. :)))дечицата,които вярват във върховете на пръстите си...и неразбиращи нуждата от "касички" ги превръщат във върховно и ненасищащо лакомство:)))простичко е:)))"големите" биха ги нарекли езичници...това вече е сложно:)))
    milone

    ОтговорИзтриване
  5. И аз съм мъничко зайченце - касичка
    от ъгъла в ъглова стая.
    Там на малката ъглова масичка
    Бог ме сложи. И вече си зная,
    че съвсем ъгловати парички
    няой ден съвсем ще закръглят
    в кръгли кръгчета мойта душичка...
    Дай, Боже, в едър звяр да покълна!

    Но все съм си зайченце - касичка...
    И няма с кого да се меря...
    И стихчета пиша ъгло-безкасови...

    И АНОНИМНИЧКО ВСЕ СИ ТРЕПЕРЯ!...

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотно е! :)
    Поздрави на анонимното зайче! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Харесах... Поздрав за поучителния стих!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасно е, че освен лирика ни подаряваш и толкова хубави притчи!Благодаря!

    ОтговорИзтриване