06 юли 2009

БЛАГОДАРЯ на всички гласували!


Искам само да кажа едно простичко "благодаря" на всички гласували.
В последните 20 години, след наивната ми еуфория през 89-та, надеждата ми, че България ще заприлича на нормална държава, прогресивно боледуваше, докато умря, подобно на надеждата на мнозина (ако изобщо са имали подобна надежда).
Години наред не гласувах, отвратен от политиците и политиката. Докато осъзнах, че това не само не е начин за противопоставяне на престъпността, но и "скрит вот" в нейна подкрепа. Преди вчерашните избори се опитвах, доколкото мога, да "агитирам" за гласуване. Не за определена политическа формация. За гласуване, което ще намали представителството на партиите с твърд или корпоративен електорат и с мръсни интереси.
Сега еуфоричността ми не е породена от "победата" на партия, на която тепърва предстои да се доказва с действията си. (Дано Бойко не се окаже поредният "лъжлив цар"). Радва ме събуждането на онова нещо, без което никоя нация не може да се надява на просперитет. Някои го наричат гражданско общество. Ако все още е рано да се говори в България за такова, бих нарекал "нещото" гражданска съвест. Радва ме осъзнатият вот на младите български граждани, без чието участие имаше вероятност престъпните групировки БСП и ДПС да останат в официалната власт. Сега поне, при добра воля на новото правителство, има вероятност икономическата им власт, довела до мизерия и корупция на всички нива, да бъде ограничена. Не си правя кой знае какви илюзии в тази посока. Само се надявам. Което означава, че и умрялата ми надежда възкръсва. Това, в личен план, не е малко.
Друго е по-важно. Престъпниците-олигарси, които досега разчитаха на породения от тях нихилизъм и практическа незаинтересованост на обществото, принизена до отчаяние, на първо време ще си имат едно на ум. При запазване на безскрупулното им икономическо влияние, подкрепено от безхаберна в обществено отношение политика, евентуален следващ граждански вот би бил доста по-масов и по-категоричен. Лека-полека обществото ще осъзнае силата си.
И ще излезне от миманса, в който е натикано или се е самонатикало.
И този,който вчера не гласува, може би след време в подобни моменти, когато хората, не политиците, имат нужда от неговия глас, няма да отиде за риба или да си говори с рибите.

6 коментара:

  1. Благодаря на младите хора,че се ядосаха!Мислех,че освен чалга,друго не ги вълнува.Радвам се да призная,че съм сбъркала.Радвам се да се уверя,че те обичат страната си и могат да сложат на място всеки,който се опита да им я отнеме или очерни.Спокойна съм за България,нерваци!

    ОтговорИзтриване
  2. Абсолютно съм солидарна с вашите терзания и надежди,които тормозят не само мен,а и повечето ми познати.Дано този път едва покълналата надежда не бъде убита завинаги!
    Райна

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се че,нацията се събуди и направи своя избор!

    ОтговорИзтриване
  4. Дано не заспим пак, че чалмоносците и българските ибрикчии само това чакат !!!

    ОтговорИзтриване
  5. Женина Богданова16 юли 2009 г., 16:26 ч.

    Чувствам се истинска,земна и горда!
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване