30 април 2009

КОМУНИСТИ



Днес светът ми до шия е пълен с разгонени кучета.
Не ги дави изпратен от никой създател порой.
И целуват готвача, нарязал мечтите на кубчета.
И измислят поредния приказен бляскав герой.

Наживели се, близали в страх от високото задници,
стискат в кърпа сополи, преборили ланския грип.
Недовиждат с носа си червен, но ме водят на кланица.
И пикаят над мен, без да дръпнат проклетия цип.

Не са наши бащи, но отровното семе са хвърлили,
както техният дядо е хвърлял лъжи за разплод.
И коя ли е кучката луда, безпаметно кърмила
тези тежки момчета, охранени с моя живот?

Оцелявах сред тях и се учех свенливо на низости.
Свободата заспа под лъжичката с празна уста.
Поробители мои усмихнати, толкова близо сте,
че ножовете лъснали вече опряха в костта.

А децата ми бягат от вас през земи и галактики –
там, където звезди са звездите и хлябът е хляб.
И навлекли душите си в дрехи, с кръвта ми оплакнати,
пишат дълги писма за живота – от другия свят…



12 коментара:

  1. Наистина се натъжих ..И жалко и безцветно,че и направо безсмислено ще си отидем ние, затритото поколение от тези ,които напили се с нашата кръв и мечтите ни , пак гризат освирепели кокала на властта ...И ДОБРЕ ,ЧЕ ДЕЦАТА НИ НЕ СЕ ПРИМИРИХА С ТАЗИ ПЕЩЕРА ,КЪДЕТО ФАКЛАТА Е СЛЪНЦЕ И СЯНКАТА Е ЖИВА!!!ИМАЛО ЖИВОТ И ИЗВЪН ПЕЩЕРАТА ...Дано много хора се замислят за пародията на държава в която живеем след прочита на това стихотворение !Поздравявам те ,Пламене !

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти за тези думи! Стопля ме това, че ме разбираш!

    (Стихотворението вече го изтриха в един от сайтовете...
    Смешно потвърждение на неизлечимата пещерна реалност)...

    ОтговорИзтриване
  3. Великолепен блог, радвам се, че го открих...
    А картините...
    ...

    ОтговорИзтриване
  4. рядко някой успява да пише на тази тема, без да изпада в тежко плакатно наплевателство или да се плъзга по създадени от самите комунисти клишета. написал си го яко, отвътре... хем се радвам на хубавия стих, хем ми е тъжно за поколението ми, за страната ни, за времето, което...
    и така

    ОтговорИзтриване
  5. ПОЗДРАВЛЕНИЯ!Напрово ми се реве от болката вътре в стиха,от истиността,от всичко което все още търпим.аз също пиша и и много благодаря за този стих!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Трябва да направим така, че от нетърпимостта ни, ако я има, да се родят плодове...

    ОтговорИзтриване
  7. Добре казано...какво повече да добавя?!?

    ОтговорИзтриване
  8. (Стихотворението вече го изтриха в един от сайтовете...
    Смешно потвърждение на неизлечимата пещерна реалност)...
    А дали наистина е смешно?
    Много,много жалка картинка сме...България!
    Прекрасно стихотворение!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Пламене, познаваш ме много добре и никога не съм крил, че съм българофил, обичам Русия и не на последно място съм комунист. А като поет и блогър за мен си номер едно-Найден

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Найдене, приятелю, ти много добре знаеш за кои "комунисти" тук иде реч... Ти не си от тях!

      Изтриване